Witold Urbanowicz
Wykonawca ogrodził teren budowy stacji C-12 Nowy Świat w miniony weekend. Prace prowadzone będą w ciągu ul. Świętokrzyskiej po zachodniej stronie skrzyżowania z Nowym Światem, na wysokości Ministerstwa Finansów. Ulica jest w tym miejscu najwęższa. – Jest to stacja, gdzie jest najmniej miejsca. Ściany szczelinowe będą w bliskim sąsiedztwie budynków. To jest duże utrudnienie, wymaga to dokładnych wyliczeń – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro. Wystarczy dodać, że płot ogradzający plac budowy stoi bezpośrednio przy ścianach budynku Ministerstwa Finansów.
Budowa tej stacji będzie wyjątkowa nie tylko z uwagi na ograniczone miejsce. Wykop stacji będzie głębszy w porównaniu do innych stacji. Perony znajdą się 22 metry pod ziemią, a ściany szczelinowe będą posadowione na głębokość 30 metrów pod ziemią.
– Technologicznie wykop nie będzie się różnił od innych stacji – mówi Mateusz Witczyński. Po przebudowie kolizji i rozbiórce jezdni oraz infrastruktury naziemnej wykonawca zabierze się za wykop wstępny. Następnie zostaną wytyczone murki prowadzące, po czym rozpocznie się budowa ścian szczelinowych. W trakcie ich budowy prowadzone będą prace przy płycie dennej. W następnej kolejności budowany będzie strop. Po wykonaniu otworu technologicznego z przestrzeni stacji będzie wybierana ziemia metodą podstropową. Prace będą prowadzone w zamkniętej konstrukcji, ograniczonej ścianami – nie będzie więc możliwości nieplanowego wyjścia poza teren budowy.